Saturday, January 23, 2010

How Soon Is Now?

Fröken har äntligen masat sig fram till Macbooken och tänkte blogga lite. För en gångs skull på väldigt länge. Förlåt! Jag vet. Egentligen har det väl inte hänt jättemycket utöver det vanliga, trots att det är full rulle twentyfour/seven. Livet leker. Jobb blandat med utgång och socialt umgänge. 


Förrförra lördagen var det opening day of Sydney Festival och jag trodde precis hur kvällen skulle sluta. Icke då! Planen var att köra middag och en (singular!) drink på Ryan's Bar med Corpuz c/o innan vi skulle bege oss till The Domain. Det slutar med att vi sitter kvar på Ryan's och har äckligt roligt tills stängning, sen gick vi till 333 och fortsatte. Ungefär någon gång efter det här borde Isabelle kanske egentligen gått hem och lagt sig, men nej - då åker vi över Harbour Bridge till Cammeray och drar ut på en båt (sömn exkluderad). Frullen som vi fick vid 10 var hectic, godast på länge. Sen fick jag skjuts till Newtown, för en annan skulle ju jobba. Utan sömn. Trodde seriöst jag skulle avlida, stod och vilade huvudet i en låda tischor ute på lagret x antal gånger. Tog tåget hem när jag slutade jobba och körde en grov blundning i sängen innan Alicia tyckte jag skulle masa mig ut för en sunday night out i Kings Cross. Och pigg som jag av någon konstig anledning faktiskt kände mig för tillfället stassade jag om och drog mig till Waterloo för lite vin innan utgången. Vi pratar fortfarande sömnlös Isabelle. Söndag, natt till måndag, någon gång vid 2 var fröken i grovt behov av sömn, men icke - då ska man springa på Josh på Bayswater Rd och han tycker inte att jag ska hem så vi entrar både Kit&Kaboodle och Moulin Rouge innan jag faktiskt lyckades masa mig tillbaks till Paddington för lite sömn, via PieFace för att någon skulle köpa 13 (!) pajer. 


I måndags kom Elin, syrrans kompis hit och lånade femtio procent av min säng i några dagar. Eftersom vädret har varit bright and shiny den senaste tiden så blev det mycket strandhäng. Dock blev vi väldigt förvånade när vi entrade Bondi för beachwalken till Tamarama igår. Havet var ett skämt! Har aldrig sett vattnet så högt upp på stranden, så mycket foam och så höga vågor som dessutom var pipelines i Bondi/Tamarama. Stränderna var avstängda vilket betydde att man inte fick bada eller surfa, men vem brydde sig fullt ut - ställde man sig i vattnet vid strandkanten stod man inte upp speciellt länge, och vid hemfärden hade man ungefär halva playan innanför bikinin. 


Kom precis hem från jobbet efter att ha skakat drinkar på Ryan's Bar vilket innebar att jag missade Big Day Out, en av Australiens största festivaler. Muse. Kasabian. Girl Talk. Calvin Harris. Lily Allen. Dizzee Rascal. Inte okej någonstans, men  det får svida. Nu ska jag sova! Night.

No comments: