Thursday, December 10, 2009

Pilgrimage.

Okej, this is what we did. Kunde inte stå emot trycket längre. Jag och Victoria gjorde som alla svenskar gör i det här landet för eller senare. Vallfärden med stort V. En känsla av Sverige. IKEA. Say hello to färdiggjorda köttbullar, brunsås och lingon. Ingen kokt potatis (don't ask me why) bara fries eller mash. Att åka till IKEA i Rhodes är delvis ett mission men det är så värt det, för när man kommer dit blir man ungefär 10 år yngre igen. Lika gammal som ett litet snorigt barn. Ett svenskt orphan på andra sidan Jorden ungefär. Bilderna får tala för sig själva.




20 minuters tågfärd från Central till Rhodes.




Are you Swedish? Victoria var något troende för stunden. Ungefär.




Jag hittade i alla fall min väg till 15 köttbullar, potatismos, brunsås, en jäkla massa lingon och en dillkvist. Gott? Det tog slut på 4 minuter...




Svensk julkänsla. Bara snön som fattades. Jag tror (!) jag dansar runt granen. Själv. Men jag är inte säker.

No comments: