Wednesday, December 09, 2009

Fifty.

Det tog i rätt hårt när telefonen ringde i måndags morse efter söndagens staffparty och Vickan ville till stranden. Trots baksmällan så är jag inte den som är den som nekar en dag på playan när det är 35 grader och sol, så det var bara att masa sig ur sängen, slänga i sig lite frukost och rulla ner med bussen mot Bondi. Där låg vi och stekte hela halva eftermiddagen tills Josh tyckte vi skulle följa med till Clovelly och ta ett dopp där istället.


Lagom varma och sandiga blev det att kolla Babel i North Bondi medan vi väntade på en viss person som lyckades med konsten att smasha sin bildörr genom att bli påkörd - sen vandrade vi ner till North Bondi Italian och tog ett glas vin. När resten av killarna kom drog jag och Vickan oss till Ravesi's innan vi mötte upp dem igen och gick vidare. När det var dags för att nana var vi alldeles för lata för att gå hem, så det blev en taxi till North Bondi där jag crashade på soffan eftersom kollektivtraffiken i Bondi är som den är, långsam nattetid. 


I tisdags blev det att masa sig tillbaka hem på morgonen för att inte stanna i Paddington alltför länge, utan återigen sätta sig på bussen för att luncha med Alicia på Le Paris-Go. Väldigt effektiv dag. Not. Väl tillbaka i Paddington igen ställde jag mig framför spisen och kirrade ihop sjukt godaste kycklinggrytan och däckade i sängen framför Gossip Girl. Hello beautysleep! Nu ska jag och Vickan på utflykt. Svennejävlar som vi är. Later.

No comments: