Wednesday, January 06, 2010

There's a thing called the cold.

Går en förkylningsvåg i landet Down Under - nästan varenda kotte går runt och är förkylda. Inklusive mig. Varför? Därför vädret har varit absolut åt helvete den senaste tiden. Har haft så ont i halsen de senaste dagarna så jag knappt har kunnat svälja. Oskönt? Jo tack! Kurering igårkväll med fyra koppar te och en jäkla massa knäckebröd nerbäddad i sängen framför datorn och "Män Som Hatar Kvinnor" - tills Phil ringde och sa att jag minsann hade en bokad biljett till "Avatar" i 3D så jag fick masa mig till bion på George St och glotta film på fet duk med en massiv popcorn och en cola. Så sjuk var jag trots allt inte tyckte jag. Och hej så bra den var. Se den, definitivt värt det! 





Vaknade imorse och kände mig väldans mycket bättre i halsen. Vilket jag också borde efter att ha knarkat te och vitamin C i några dagar. Och så var det minsann  blå himmel utanför fönstret. För en gångs skull! Det gråa pissiga skitvädret som legat över Sydney den senaste tiden har äntligen börjat försvinna och det är soligt och varmt igen. Vilket är himlans skönt, trots det faktum att jag jobbar mestadels av tiden ändå. Idag har fröken till exempel lullat runt i baren på Ryan's och hällt upp drinkar/öl hit och dit. 


För övrigt har jag tydligen blåa kontaktlinser? Enligt x antal av dagens kunder och min chef. Men icke säger jag, här kan man inte hjälpa att man har väldigt fina, blåa ögon by nature. Sorry! Nu ska jag laga lite mat och sen får vi se hur planen lyder. Hörde av Lívia på jobbet att White Revolver kan vara på tapeten ikväll. Börjar inte jobba förrän 5pm imorgon. Men vi får se. Jag kanske överdoserar te, kurerar mig och laddar batterierna en kväll till. Det kommer ju trots allt en drös Halmstadflickor imorgon kväll som ska befinna sig i stan i en vecka framåt - och jag har utlovat party så att det smäller om det. Här är man dock spontan, so whatever happens tonight happens. Later!

No comments: